Laten we het hebben over de drie componenten van effectief adverteren: correcte conversies, automatisering en attributie. Stap 1: houd de juiste conversies bij Elke actie op de site kan een conversie zijn, maar als we het hebben over correcte conversies, bedoelen we niet een bezoek aan de “Contacten” -pagina en geen kijkdiepte, maar conversies die voor ons van waarde zijn. Correcte conversies kunnen zijn: 1) Verkoop van een product of dienst op de site, voltooide applicaties. U kunt beide bijhouden met tags in Google Ads of conversies importeren vanuit Google Analytics. 2) Telefoontjes. Het kan worden geconfigureerd voor zowel de extensie “Telefoonnummer” in advertenties als voor het bijhouden van oproepen op de site. U kunt ook oproepgegevens importeren vanuit CRM via Google Analytics. 3) Diepe conversies. Het bestellen van een product op de site betekent niet dat iemand het ook daadwerkelijk zal kopen. Evenals een voltooide aanvraag betekent niet dat de gebruiker voor de dienst zal betalen. Daarom is het correct om betaalde aankopen (bijvoorbeeld voor online winkels) en goedgekeurde applicaties (bijvoorbeeld voor banken of verzekeringsmaatschappijen) te beschouwen als diepe conversies. Diepe conversies omvatten ook verkopen in offline winkels. Met dergelijke conversies moet rekening worden gehouden als de gebruiker uw advertentie heeft gezien, maar de aankoop niet op internet, maar in uw winkel heeft gedaan. Om offline conversies bij te houden, kunt u CRM aan Google Analytics koppelen of offline conversies in Google Ads importeren. 4) Andere acties: app-installaties, in-app-aankopen, microconversies. Niet alleen de kwaliteit van conversies is belangrijk, maar ook de kwantiteit. Als u minimaal vijf conversies per dag van uw account ontvangt, kunt u overgaan tot automatisering. Stap 2: automatiseren Automatisch biedingsbeheer in Google Ads Als uw totale account ten minste vijf conversies per dag ontvangt, werkt automatisch biedingsbeheer in de meeste gevallen beter dan handmatig biedingsbeheer. Simpelweg omdat een persoon fysiek geen rekening kan houden met alle signalen die de algoritmen zien. Praktische tips voor de Conversion Optimizer 1) Maak het de optimizer het leven niet moeilijk – gebruik niet meer dan één conversietype per account om biedingen te beheren. De Conversion Optimizer werkt met alle conversies die naar de kolom Conversies gaan. Als de belangrijkste conversieactie voor u een verkoop is, zet de verkoopgegevens dan over naar uw Google Ads-account. 2) Onderschat uw CPA niet. Uw CPA mag niet veel verschillen van wat u had toen u biedingen handmatig beheerde. Als de huidige waarde te hoog voor u is, probeer er dan mee te beginnen en deze geleidelijk te verlagen. Maar neem de tijd: het loont de moeite om de doel-CPA tijdens de trainingsperiode met niet meer dan 20% te verlagen. Gemiddeld duurt de trainingsperiode 1-2 weken, waarin minimaal 100 conversies moeten worden geregistreerd. 3) Campagnes mogen niet zwaar worden beperkt door het budget. U kunt tien CPA’s targeten, idealiter 50. Stap 3: gebruik nieuwe Google-oplossingen Responsieve zoekadvertenties Om uw kansen op weergave van uw advertenties te vergroten, kunt u zowel responsieve als standaardzoekadvertenties weergeven. Dankzij hen kunt u aan elke gebruiker geschikte advertenties laten zien. Voor responsieve zoekadvertenties kunt u maximaal 15 koppen en vier beschrijvingen toevoegen. Responsieve display-advertenties Bekijk responsieve display-advertenties, dit zijn responsieve en slimme display-advertenties die allemaal in één zijn samengevoegd: Gegevensgestuurd attributiemodel In de regel is elke aankoop niet het resultaat van één gebruikersactie. Het is waarschijnlijk dat de persoon vóór de aankoop al contact heeft gehad met uw bedrijf: hij heeft advertenties in het display-netwerk gezien, de site bezocht, de video bekeken, dat wil zeggen, hij heeft een bepaald pad naar keuze doorlopen. In het traditionele advertentieparadigma is het conversiekanaal in dit geval het kanaal waarmee de gebruiker vlak voor de aankoop interactie had. En dit klopt niet altijd, want bij de analyse kunnen de kanalen verloren gaan die een sleutelrol speelden bij de aankoop. Het toewijzen van de waarde die het dichtst bij de realiteit ligt voor elke gebruikersinteractie is precies wat Data Driven attribution helpt te bereiken. Het bijzondere van Data Driven is dat het bij zoekadvertenties verschillende waarden toekent aan verschillende combinaties van zoekwoorden. Zijn systeem bepaalt dynamisch, op basis van de signalen die het ontvangt van de conversie van verschillende zoekwoorden. Belangrijke punten om te weten over datagestuurde attributie: 1) Data Driven werkt alleen effectief in combinatie met automatisch tariefbeheer. 2) Om het te koppelen, moet u ten minste 15.000 klikken en 600 conversies ontvangen gedurende de volledige geschiedenis van uw Google Ads-account. Als u nog niet genoeg conversies heeft om Data Driven te koppelen, gebruikt u het toeschrijvingsmodel By Position. Het kent een gelijke waarde toe aan de eerste en laatste klik, en verdeelt de waarde gelijkmatig over alle andere. Samenvatten 1) Houd de juiste conversies bij – degene die er echt toe doen. 2) Ga na het verzamelen van gegevens verder met automatisering. 3) Na het verzamelen van indrukwekkende statistieken – test de attributie op basis van gegevens (Data Driven). 4) Geef, ongeacht de eerste drie stappen, responsieve zoekadvertenties en responsieve display-advertenties weer, zelfs als de conversies nog steeds laag zijn.
Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html |