Waar let je op bij het uitbesteden van je Social media beheer?

Als je geld gaat investeren om je social media te laten beheren, dan zeg ik gelijk marketingmix. De reden dat ik dat zeg is omdat je met social media een behoefte kan creëren en als dat gebeurt, dan komt jouw potentiele klant ‘die je door jouw investering hebt getriggerd’ in de oriënterende fase terecht. En als mensen gaan oriënteren gaan ze zoeken in de zoekmachines. Als je daar dus niet staat, dan ben je aan het adverteren voor een ander. Lees meer hierover in dit artikel!

Social media beheer uitbesteden

Je social media beheer uitbesteden is een goede zet. Je zorgt namelijk dat je meer tijd over gaat houden, dat je er iemand opzet die er dagelijks mee bezig is en daardoor jouw potentiele klanten en klanten beter kan bereiken aangezien zij veel meer weten over de laatste nieuwtjes en technieken. Betekend dat dan dat je er helemaal geen omkijken naar hebt? Het antwoord is nee; je zal altijd wel enig sinds betrokken moeten blijven bij je social media kanelen, zodat je wel zorgt dat je social media een uitstraling heeft die bij jouw bedrijf past plus als je krachten kan bundelen behaal je vaak het beste resultaat.

 

Waarom moet je website in lijn liggen met je social media uitingen?

Als je social media kanaal meer bezoekers begint te trekken, dan zal je merken dat je website dat ook gaat doen. Is je website verouderd, dan kan je adverteren op social media wat je wilt, alleen dan ga je nooit optimaal presteren met je online kanalen. Bezoekers van je social media gaan vaak ook even op je website kijken voor meer informatie en als ze dan op een lelijke verouderde website komen zal je zien dat er veel afhaken. Dat is dus niet de bedoeling en erg zonden. Zorg dus ‘bij een verouderde website’ dat je jouw website professioneel laat maken door een professionele webdesigner!

Je website hoog in Google laten scoren

Zoals in het eerste blok al uitgelegd is een marketingmix belangrijk om geen geld te verspillen. Als je social media inzet en je website staat nog niet hoog in google, dan kan je gebruik maken van twee technieken, zodat daar verandering in komt. SEO en SEA. Het één is korte termijnstrategie en de ander lange termijnstrategie. Samen wordt het zoekmachine marketing genoemd. Het is wel zaak dat je website hoog in google staat voordat je begint met het adverteren op social media!

Marketingmix

Hoe meer kanalen/technieken je gebruikt hoe groter de kans op conversie. Als je echt alles gaat inzetten zoek dan een marketing bedrijf met de kennis en kunde in huis om je overal bij te ondersteunen. Want je kan alles inzetten en dat is ook beter voor de conversie, maar dan wil je er natuurlijk wel echt het beste resultaat uithalen. Hoe beter dat het op elkaar is afgestemd des te beter de resultaten!

https://allinone-media.nl/
Safinafanclub

Evenement organiseren? Promoot via Facebook

Met de komst van social media is het een stuk gemakkelijker geworden om mensen te bereiken. Zeker voor bedrijven is dit een echte uitkomst. Het is namelijk mogelijk om precies aan te geven welke mensen (geslacht, leeftijd, woonplaats, interesses, enzovoort) je wilt bereiken en dat hoeft helemaal niet veel geld te kosten. Vooral wanneer je een evenement organiseert en mensen wilt bereiken, is het gemakkelijk en effectief om hier een Facebookpagina voor aan te maken. Facebook evenement promoten? Hoe je het promoten van zo’n evenement op Facebook vervolgens het best aanpakt, gaan we je vertellen.

 

Hoe promoten via Facebook werkt

Wanneer je een Facebookaccount hebt, is het mogelijk om pagina’s of evenementen aan te maken. Voor een bedrijf is het handig om zichtbaar te zijn op social media, dus een Facebookpagina voor je bedrijf is in deze tijd geen overbodig luxe. Aan de hand daarvan is het mogelijk een evenement te organiseren, bijvoorbeeld voor een open dag of om een jubileum aan te kondigen. Heb je nog niet zoveel likes en volgers op Facebook, dan is het evengoed handig om actief te zijn op Facebook. Dit social media platform telt namelijk heel veel gebruikers en door middel van promoties en advertenties is het mogelijk om hen te bereiken.

 

Hoe bepaal je de doelgroep?

Ten eerste is het belangrijk om te bepalen wie je precies wilt bereiken. Zijn dat mannen, vrouwen of allebei? En aan welke leeftijdscategorie(en) denk je dan? Wil je mensen met bepaalde interesses aantrekken of juist volgens van andere geselecteerde Facebookpagina’s? Het is belangrijk om hierover na te denken en de gewenste doelgroep in te stellen. Op die manier wordt het geld dat je besteedt aan het evenement promoten goed en effectief ingezet. Zo geef je alleen geld uit wanneer jouw evenement getoond wordt aan mensen die binnen jouw doelgroep vallen. Handig, toch?

 

En welk budget stel je beschikbaar?

Afhankelijk van de grootte van je bedrijf en het evenement en de hoeveelheid mensen die je wenst te bereiken, wordt het budget bepaald. Het is niet nodig om direct groot uit te pakken. Klein starten en langzaam uitbreiden mag ook. Facebookadvertenties zijn op elk moment te wijzigen, dus merk je dat een bepaalde aanpak toch niet goed werkt? Dan pas je je advertentie gewoon aan en probeer je het op een andere manier. Het is mogelijk om per dag een budget in te stellen of een totaalbedrag te kiezen dat wordt verspreid over het aantal dagen dat je advertentie loopt.