Bloedtesten voor sporters

Als je je uithoudingsvermogen wilt verbeteren om optimale prestaties te kunnen leveren doe je hiervoor conditietraining. Het is lichaam past zich door zo’n training steeds beter aan de lengte en zwaarte van de training. Door intensief te sporten verminder je de kans op overgewicht, diabetes type 2 en hart- en vaatziekten. Echter moet je wanneer je veel en lange trainingen doet rekening houden met een verstoring in de ijzer, vocht en zoutbalans. Langdurige tekorten richten namelijk schade aan en dit kan van kortdurende schade naar langdurige schade gaan zonder goede maatregelen. Om dit allemaal in de gaten te houden kun je als sporter bloedtesten uit laten voeren. Zo ben je op de hoogte van wat het sporten met jouw lichaam doet.

Elk lichaam is uniek

Doordat elk lichaam ander is en daardoor misschien wel minder van een bepaalde mineraal nodig heeft, kan naast een gewoon onderzoek, een aanvullend onderzoek gedaan worden. Zo kun je nog meer inzicht krijgen in je eigen lichaam en ook waar je nog op kunt verbeteren. Ook als je tijdens het sporten klachten ondervindt of wanneer je het gevoel hebt dat je niet meer vooruit gaat, is het een verstandig besluit je bloed te laten testen. Wanneer je weet waar je een tekort van hebt, kun je daar ook wat aan doen.

Trainings- en wedstrijdschema om bloedtest heen bouwen

Voor intensieve sporters wordt met een bloedtest het zuurstoftransport gemeten. Zo wordt in kaart gebracht hoeveel je lichaam aan kan, hoeveel ijzer je in je lichaam hebt, je lever en nierfunctie, eventuele ontstekingen en hormonen die effect kunnen hebben op je prestaties. De testen zijn in het leven geroepen om de juiste assistentie te kunnen leveren om nog betere prestaties te kunnen leveren in trainingen en op wedstrijden. Door je meerdere malen per jaar te laten testen, krijg je een compleet beeld van je fysieke conditie en daar kun je je trainings- en wedstrijdschema omheen bouwen.

https://www.365sportvoeding.nl/

Tips & tricks voor je snowboard bindingen

Hulp bij snowboard bindingen monteren

Ga je regelmatig op wintersport en ben je toevallig helemaal fan van snowboarden? Dan lees je hier handige tips en tricks als het gaat om het monteren van bindingen op jouw snowboard. Ook vertellen wat je beste stance is en hoe je hiermee kunt experimenteren. Het blijkt uit de praktijk dat het vinden van je juiste stance toch niet zo makkelijk is. Dus waar wacht je nog op, lees gauw verder!

Normaal of ‘anders’ staan op je snowboard

Voordat we dieper ingaan op de details, in de snowboard wereld praten we over regular of goofy stand, d.w.z. sta je links of rechtsvoor. De voet van je dominantie been staat dan vaak achter. Je ziet dat vaak toch het rechterbeen dominant is bij mensen, maar er zijn genoeg mensen die linksbenig zijn. Dus laten we voor het gemak zeggen dat dit 50/50 is.

De juiste afstand van de snowboard bindingen

De afstand tussen je bindingen op je snowboard is erg belangrijk voor een goede balans tijdens het snowboarden. Hoe precies breed de afstand van jouw bindingen moeten zijn hangt af van je persoonlijke voorkeur en postuur. Wat je vaak ziet is dat freeride snowboarders en park boarders vaak liever breed staan voor meer balans, waardoor je ook dieper door je knieën kunt.

Je kunt als uitgangspunten het volgende echter hanteren: de afstand van je knie tot de grond meten, deze afstand is de minimale breedte voor je bindingen. Voor beginners adviseren wij 2cm extra breedte. Ben je gevorderd, dan kun je 4cm extra breder staan zodat je meer flexibiliteit hebt met je knieën. Bij de meeste snowboards die je kunt kopen bij Sideways Sports vind je al een rerfernce stance ( advies stand ) aangegeven op de snowboard. Wil je liever persoonlijk advies, kom dan langs in onze snowboard en BMX shop in Nijverdal.

In welke hoek monteer je de snowboard bindingen?

In welke hoeken je de snowboard bindingen monteert op je snowboard spelen een grote rol in hoe je je lichaam over je board kunt bewegen. De binding van de voorste voet zal schuin naar de nose van het board moeten wijzen. Op de disc, waarmee je de binding vastschroeft op je board, staan graden aangegeven. Meestal tussen de 0-30 graden in twee richtingen. We spreken van een positieve hoek wanneer we de binding naar de nose van het board laten wijzen. De meeste boarders zetten de voorste binding + 15-21 graden ideaal. Ben je echt een racer of een carver? Dan kan je de voorste binding nog iets schuiner zetten. Op deze manier kan je de heupen nog verder indraaien.

De hoek van je achterste binding hangt van je rijstijl en anatomie af. De meeste freestylers hanteren een negatieve hoek. Dit houdt in dat je de achterste binding naar de tail laat wijzen. Dit noemen met ook wel een Duck Stance.

Waarom snowboard kopen bij Sideways Sports

Van liefhebbers, voor liefhebbers. Dat omschrijft onze winkel het beste! Sideways Sports is een nieuwkomer, maar de eigenaren hebben vele jaren kennis en ervaring op het gebied van snowboard en BMX. Niemand minder dan Dyon Planting (EU kampioen BMX) is één van de specialisten die voor onze klanten klaarstaat in onze showroom in Nijverdal. Bovendien profiteer je van de volgende voordelen:

  • Gratis verzending vanaf €50,- via Post NL
  • Ruim assortiment en voorraad
  • Uitstekende persoonlijke service door specialisten in het vak
  • Grote showroom in Nijverdal met honderden producten
  • 6 dagen per week bereikbaar via whatsapp, chat en email
  • Niet goed, geld terug binnen 14 dagen

https://sidewayssports.nl/

Dé ultieme triathlon beginnersgids

Ben jij een beginner in de triathlonsport? Is het jouw droom om ooit mee te doen aan een triathlonwedstrijd? De kans is groot dat je als beginner nog niet weet waar je (goedkoop) de juiste spullen aan kan schaffen. Waarschijnlijk vraag je je ook af waar je moet beginnen met trainen en welke soorten wedstrijden en afstanden er zijn. Op al deze vragen geven wij van triathlon365 antwoord in de ultieme triathlon365 beginnersgids.

Over de website Triathlon365

Triathlon365 is dé triathlonwebsite van Nederland. Op deze website vind je alles wat je maar moet weten over de triathlonsport. Je vind hier alles over wedstrijden, afstanden, trainingen maar ook blogs over het aanschaffen van de juiste spullen. Het mooie is dat je niet alleen de duurdere spullen vindt, ook wanneer je een kleiner budget hebt kan je op triathlon365 terecht voor de mooiste en meest goedkope deals. Voor ieder wat wils dus. Je zou ook van Spinning365 kunnen overstappen naar de triathlonsport!

De triathlon beginnersgids

Op triathlon365 vind je de triathlon beginnersgids. In deze gids vind je alles wat je nodig hebt om te kunnen starten met de triathlonsport. Van de aanschaf van verschillende goedkope triathlonspullen tot waar je begint met het maken of krijgen van een triathlon trainingsschema. Je start natuurlijk eerst met het kijken naar je motivatie, het bepalen van een doel dat ook past binnen jouw leven (en waar jouw familie het ook mee eens is) en het kijken naar de tijd die je vrij kan maken voor de training.

Beginnen

De redactie van Triathlon365 weet als geen ander hoe het is om de starten met een triatlon. Dit is vrij lastig en je zal de nodige pieken en dalen tegenkomen. Belangrijk is dat je zo goed mogelijk bent voorbereid. Dit doe je door onder andere veel over het onderwerp te lezen. Heb je bijvoorbeeld moeite met zwemmen, maar ben je goed in hardlopen? Focus dan op de beginnersgidsen van zwemmen. Vergeet natuurlijk niet af en toe te reflecteren op je hardlooptechniek. Ook daar zul je vast nog wat verbeteringen in aan kunnen brengen!

https://www.triathlon365.nl/