Aanbiedingen

Fietsslot openen zonder je fietssleutel te gebruiken

Ontzettend vervelend als je je fietssleutel kwijt bent. Eigenlijk geldt dat voor elke sleutel die je kwijt raakt natuurlijk, maar in mijn geval is dit 9 van de 10 keer mijn fietssleutel. Het moment dat je voor je fiets staat, klaar om naar huis of werk te gaan, en je realiseert dat je sleutel nergens te vinden is… frustrerend!

Gelukkig ben ik er onderhand aardig goed in geworden om mijn fietsslot weer open te krijgen zonder fietssleutel. Er zijn namelijk bepaalde foefjes die je kunt gebruiken als je je fietssleutel kwijt bent. Zo kom je met lockpicking ook al aardig ver. Niet dat ik je nu meteen aanraad om lockpicker te worden, maar het is toch handig om te weten dat er manieren zijn om jezelf uit deze benarde positie te redden.

Lockpicking is normaal gesproken erg lastig in te zetten om sloten mee te openen. Dit omdat het nogal lang kan duren. Maar de beveiliging van sloten voor op de fiets is echt dramatisch slechter dan die van cilindersloten die in de meeste deuren te vinden zijn. Op zich is dit ook wel voor de hand liggend omdat het natuurlijk veel belangrijker is dat je huishouden veilig blijft in plaats van alleen je fiets. Je huis is wel wat belangrijker dan een fiets.

Maar als je je fietssleutel kwijt bent dan kun je deze dus heel goed openen met lockpicking of met andere trucs. Zo heb ik zelf geleerd dat een beetje geduld en het juiste gereedschap wonderen doen. En nee, ik heb het hier niet over een betonschaar. Meer over een setje speciale lockpick tools die je voor een paar euro online kunt bestellen.

Natuurlijk is het voorkomen van het probleem beter dan het oplossen. Daarom heb ik nu een vast plekje voor mijn fietssleutel zodra ik thuis kom. Een kleine, simpele verandering in mijn routine die een wereld van verschil heeft gemaakt. En voor die keren dat ik toch mijn sleutel kwijt raak? Dan ben ik inmiddels een expert in het zonder schade openen van mijn fietsslot.

Dus, de volgende keer dat je je fietssleutel kwijt bent, raak niet in paniek. Met een beetje kennis en de juiste tools kom je een heel eind. En wie weet, misschien word je er net zo goed in als ik!