Safina fanclub
Image default
Aanbiedingen

Wat is een goede social media post?

Wat is een goede social media post?

Je leest het overal: als bedrijf moet je op social media. In principe een leuk advies, maar als jij niet weet wat je op social media moet doen, raden wij het enorm af. Social media marketing is namelijk weldegelijk een goede stap voor een bedrijf, maar dan wel als je als bedrijf weet wat je moet doen. In deze blog leggen we dat voor je uit, door antwoord te geven op de volgende vraag: wat is een goede social media post?

 

Welk medium zet je in?

Voordat we je antwoord kunnen geven op de vraag hoe je een goede social media post maakt, is het belangrijk om te kijken naar welk medium je inzet. Ook hierbij is het belangrijk om te benoemen dat je deze keuze niet blindelings maakt: je kijkt namelijk eerst naar welke kanalen je doelgroep zoal gebruiken. Focus jij je met je bedrijf voornamelijk op jongeren, dan zijn kanalen als TikTok en Instagram interessant. Richt jij je ook op een oudere doelgroep, dan blijft Facebook voornamelijk interessant.

 

Maak de post

Nu je weet welk kanaal je gebruikt, kun je je gaan richten op hoe je post eruit gaat zien. Om dit te bepalen, kijk je eerst naar welke content populair is. Natuurlijk is het ook belangrijk om te bedenken wat jij wil communiceren, aangezien de combinatie van de twee zorgt voor een succesvolle social media post. Via social media kun je iets informeler communiceren dan je via bijvoorbeeld e-mail gewend bent: een persoonlijke touch aan je post doet het vaak goed. Laat bijvoorbeeld zien hoe jouw kantoor eruitziet, of deel je mening over een hot topic onder je doelgroep.

 

Verwijs door naar je website

Uiteindelijk zet je social media niet in omdat je het leuk vindt, maar omdat je dit als manier wil inzetten om naar je doelstellingen te werken. Dit doe je door op je kanalen door te verwijzen naar andere kanalen, zoals je website. Zo plaats je bijvoorbeeld een post op je Instagram over de nieuwe deals die te vinden zijn in je webshop. Op je webshop verwijs je naar je e-mail, waarin je vervolgens weer praat over je Facebook. Je bouwt zo een grote groep volgers op, op verschillende kanalen, die loyaliteit met jou opbouwen. Precies wat je wil!

Zou jij graag professionele hulp ontvangen op het gebied van social media, neem dan eens een kijkje op traffictoday.nl! Hier kom je in contact met een expert die jouw social media graag aanpakt. Begin gelijk!

 

https://www.traffictoday.nl/