Een goede nachtrust met ventilator koeling

Allereerst is het van belang dat je je eet- en drinkpatroon aanpast als je graag beter zou willen slapen.  Het stofje tryptofaan heeft een positieve werking op je slaap en werkt dus slaap bevorderend. Het stofje tryptofaan zit bijvoorbeeld in yoghurt, melk, bananen, tonijn en chocolade. Door een kleine portie te nemen vlak een half uur voor het slapen gaan kom je wellicht een stuk makkelijker in slaap. Daarnaast is het ook belangrijk om goed te letten op je cafeïne inname. Cafeïne heeft namelijk een slechte werking op je slaap.

De duur van je nachtrust

Er zijn veel onderzoeken gedaan naar wat de optimale tijd is om te gaan slapen en hoe lang deze slaap dan zou moeten duren. Het beste is om tussen 8 en 10 uur ’s avonds te gaan slapen, dit is voor de meeste mensen dus een stuk eerder dan verwacht. De aanbevolen duur van je slaap is tussen de 7 en de 9 uur. Gemiddeld voldoet zo’n 90% van de volwassen Nederlanders hieraan.

Een fijne omgeving door ventilator koeling

Naast eten en tijden is het ook belangrijk dat de omgeving waarin je slaap goed is. Zorg daarom voor een comfortabel bed dat lekker ligt. Als je vaak last hebt van je rug zou het wel eens goed zo kunnen zijn dat dit door je bed komt. Zorg daarnaast ook voor een aangename temperatuur in je slaapkamer. Een ventilator koeling zorgt er ook in de zomer voor dat je lekker kunt blijven slapen.

https://duravert-portacool.com/ventilator-koeling/