Aanbiedingen

Het bestrijden van warme dagen

Normaliter zijn de eerste warme dagen al achter de rug, begin mei. De temperaturen vallen voor de tijd van het jaar op dit moment nog erg tegen. Dat heeft als voordeel dat je je goed kan oriënteren en voorbereiden op de warme dagen die komen gaan.

Koelproducten

Een ronde over het internet geeft een groot aanbod van verkoelende producten. Zoals een koelpet, verkoelende hoeslakens tot kussenslopen en een koelvest. Allemaal koelproducten die helpen met het bestrijden van de warme dagen. Alle producten hebben op hun eigen wijze een verkoelende werking, van warmte afvoering tot verdamping tot kunstmatige verkoeling door speciaal Phase Change Material.

Koelpet / koelvest

Als je buiten aan het werk bent en blootgesteld wordt aan de zon zijn een koelpet en koelvest geen overbodige luxe. De koelpet werkt eenvoudig en is te activeren door 100 milliliter water. Dit wordt over de pet heen geschonken. Daarna kan je de pet goed uitwringen en op het hoofd zetten. Nu wordt het water verdampt en geeft zo’n 6 uur verkoeling. De pet is eenvoudig te activeren door middel van water.

Het koelvest werkt op een bijzondere, maar eenvoudige wijze. Het koelvest wordt geleverd met vier koelelementen. Het coolpack vest heeft drie verschillende varianten. De C15, C24 en C28. De getallen staan voor de temperatuur die ze afgeven. Het koelvest met C15 geeft dus de meeste verkoeling. De elementen ‘bevriezen’ bij een temperatuur die lager is dan de waarde. Het koelvest met C15 wordt weer geactiveerd als het element in een omgeving is onder de 15 graden. Dit kan een koelkast of diepvries zijn. De werking van de elementen loopt uiteen van 2 tot 6 uur. Een korte pauze van een kwartier is genoeg om de elementen weer te activeren, door ze in de vriezer te plaatsen.

Warme nachten

Naast verkoeling voor overdag, biedt aanbieder Comfort-Producten ook voor in de avond verkoelende producten aan. Voor de warme nachten die gaan komen kan je het best een verkoelend hoeslaken en verkoelend kussensloop aanschaffen. De technologie die zij aanbieden zorgt ervoor dat de warmte wordt gereguleerd. De warmte wordt door het verkoelende hoeslaken en verkoelende kussensloop opgenomen en efficiënt verspreid, waardoor de warmte niet meer op één plek wordt gecentreerd. Dit zorgt voor een bewezen verkoelende ervaring.