Nieuwe artikelen

Evenement organiseren? Promoot via Facebook

Met de komst van social media is het een stuk gemakkelijker geworden om mensen te bereiken. Zeker voor bedrijven is dit een echte uitkomst. Het is namelijk mogelijk om precies aan te geven welke mensen (geslacht, leeftijd, woonplaats, interesses, enzovoort) je wilt bereiken en dat hoeft helemaal niet veel geld te kosten. Vooral wanneer je een evenement organiseert en mensen wilt bereiken, is het gemakkelijk en effectief om hier een Facebookpagina voor aan te maken. Facebook evenement promoten? Hoe je het promoten van zo’n evenement op Facebook vervolgens het best aanpakt, gaan we je vertellen.

 

Hoe promoten via Facebook werkt

Wanneer je een Facebookaccount hebt, is het mogelijk om pagina’s of evenementen aan te maken. Voor een bedrijf is het handig om zichtbaar te zijn op social media, dus een Facebookpagina voor je bedrijf is in deze tijd geen overbodig luxe. Aan de hand daarvan is het mogelijk een evenement te organiseren, bijvoorbeeld voor een open dag of om een jubileum aan te kondigen. Heb je nog niet zoveel likes en volgers op Facebook, dan is het evengoed handig om actief te zijn op Facebook. Dit social media platform telt namelijk heel veel gebruikers en door middel van promoties en advertenties is het mogelijk om hen te bereiken.

 

Hoe bepaal je de doelgroep?

Ten eerste is het belangrijk om te bepalen wie je precies wilt bereiken. Zijn dat mannen, vrouwen of allebei? En aan welke leeftijdscategorie(en) denk je dan? Wil je mensen met bepaalde interesses aantrekken of juist volgens van andere geselecteerde Facebookpagina’s? Het is belangrijk om hierover na te denken en de gewenste doelgroep in te stellen. Op die manier wordt het geld dat je besteedt aan het evenement promoten goed en effectief ingezet. Zo geef je alleen geld uit wanneer jouw evenement getoond wordt aan mensen die binnen jouw doelgroep vallen. Handig, toch?

 

En welk budget stel je beschikbaar?

Afhankelijk van de grootte van je bedrijf en het evenement en de hoeveelheid mensen die je wenst te bereiken, wordt het budget bepaald. Het is niet nodig om direct groot uit te pakken. Klein starten en langzaam uitbreiden mag ook. Facebookadvertenties zijn op elk moment te wijzigen, dus merk je dat een bepaalde aanpak toch niet goed werkt? Dan pas je je advertentie gewoon aan en probeer je het op een andere manier. Het is mogelijk om per dag een budget in te stellen of een totaalbedrag te kiezen dat wordt verspreid over het aantal dagen dat je advertentie loopt.

 

Tags:

Verken onze aanbevolen artikelen voor jou.

Innovatieve oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen

    Als je kijkt naar de grootste maatschappelijke uitdagingen van vandaag, zie je dat samenwerking essentieel is. Publieke, private en non-profitorganisaties kunnen samen complexe problemen aanpakken die te groot zijn voor één enkele entiteit.

De onzichtbare kracht achter trauma en hechting

  Hey daar! Als je dit leest, ben je waarschijnlijk een grote fan van Safina én geïnteresseerd in persoonlijke groei. Dat is geweldig, want vandaag gaan we het hebben over iets heel belangrijks: hoe Pred

Nieuwe start in Nederland: praktische tips voor een soepele integratie

Verhuizen naar een nieuw land is spannend en soms overweldigend. Of je nu komt studeren, werken of herenigd wordt met familie, in Nederland wachten regels, formulieren en nieuwe gewoonten op je. Met de juiste informatie

Ontdek meer over Safinafanclub.nl

Safinafanclub.nl is dé plek voor uiteenlopende blogs over diverse onderwerpen. Of je nu op zoek bent naar inspiratie, je kennis wilt delen of wilt samenwerken, bij ons ben je aan het juiste adres. Wil je zelf bijdragen als blogger? Neem contact met ons op en word deel van onze community.